Information om skydd av personliga uppgifter
Skydd av personuppgifter
Här beskriver vi vilka anpassningar som Wanjan AB har gjort till GDPR (Dataskyddsförordningen).
Anledning till uppgiftsbehandling
Vi behöver kundens namn, telefonnummer och mailadress vid bokningen. Anledningen till det är att vi vill kunna ge bekräftelse på bokningen till mailadressen och även en påminnelse på SMS några timmar före den bokade tiden. Dessutom är det en säkerhet för massörerna att veta vad kunden heter. Om kunden inte kommer, och inte avbokar den bokade tiden i rimlig tid före bokad tid, är även dessa uppgifter nödvändiga för att kunna skicka en faktura på 50% av priset för tjänsten.
Kategorier av organisationer som får uppgifter
Vi lämnar inte ut några uppgifter om våra kunder till andra organisationer eller personer.
Överföring av uppgifter till annat land
Förekommer ej.
Tidsgräns för borttagning av uppgifter
Vi registrerar personuppgifter så länger vi har en relation med våra kunder och anställda. Kunden kan begära att personuppgifterna tas bort om kunden inte längre vill boka våra tjänster.
Beskrivning av säkerhetsåtgärder
Endast de två delägarna har tillgång till inloggning till kundregister.
Användarnamn och lösenord byts ut ibland för att säkerställa att inte obehöriga kan få tillgång till personuppgifterna.
Kommunikation till kunder om hantering enligt GDPR
Vi har en länk på vår webbsajt i menyn som går till ett dokument som informerar kunderna om GDPR. Dessutom nämner vi det i dokumentet Om Wanjan.